1 Aralık 2021

Google ADS geçersiz tıklamalara ne oluyor?

Google sertifikalı bir iş ortağı olarak sürekli geçersiz tıklamalardan şikayetçi olan müşterilerle başım belada. Google tarafından yapılan açıklamaya göre geçersiz tıklamalar iyi bir şekilde filtrelenerek ücretlendirilmiyor ama gerçekten de işin aslı öyle mi?

Tabii ki hayır!

Müşterilerimin web stelerine yerleştirmiş olduğum takip aracı ile web sitesine gelen ziyaretçinin ne zaman, nereden, hangi ip adresinden ve hangi kelimeden geldiğini detaylı bir şekilde takip etmekteyim. Google tarafından filtrelenen tıklamaların çok kayda değer olduğunu söylemem mümkün değil. Yeri geliyor aynı ip adresinden yapılan birden fazla tıklama hesaplandırılırken yeri geliyor reklam kampanyası tek gösterim ile birden fazla tıklama alıyor ve %200 veya %300 gibi komik tıklama oranları ile ücretlendiriliyor. Bu konu ile ilgili Google ADS ekibi ile iletişime geçip ziyaretçi günlüklerini kıyaslattırsanız dahi bir sonuç elde edemiyorsunuz.

Sözün özüne gelecek olursak; ağa da benim paşa da benim diyen google hakkında hiç bir soruşturma açılmıyor ve tüketiciler hiçbir şekilde korunmuyor. Google cezalandırılsa bile kesilen ceza devletin cebine giriyor ve kullanıcılar için mağduriyet devam ediyor.

Share

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir