16 Ağustos 2022

Google sıralama algoritmasında yeni dönem

Google algoritmasını ne kadar değiştirirse değiştirsin sonuç hep aynı. Ters mühendislik ile algoritma kısmen de olsa çözülerek arama sonuçlarına müdahale ediliyor. Son günlerde bazı anahtar kelimeleri gözlemlediğimde karşıma çıkan sonuçlar beni aldatmadı ve sıralamayı belirleyen faktörleri sizler için aşağıda sıralayacağım.

1- Domain Authority (Alan adının itibarı veya değeri)

Moz tarafından geliştirilen bu hesaplama yönteminde web sitesinin arama sonuçlarında ne derece iyi sonuçlar göstereceğini hesaplayan bir algoritmaya yer verilmiş. Sıfır ile yüz arasında bir değere sahip olan web sitelerinde bu skor yükseldikçe sıralamanında doğrudan etkilendiğini söyleyebiliriz. Aslına bakacak olursak bu skor bize eski pagerank değerini hatırlatıyor olsa gerek. Piyasada Domain Authority değerini 60 veya 70 seviyelerine kadar çıkarmayı başaran çok sayıda freelancer bulunmaktadır.

2- Organik Trafik

Web sitenizi ziyaret eden ne kadar çok ziyaretçi olursa sitenizin Alexa değeri o kadar düşük olur ki bu da sizin doğal arama sonuçlarındaki sıralamanızı doğrudan etkilemektedir. Son birkaç yıldır google algoritmasını atlatmak için bot ağından oluşan çok sayıda organik hit programları karşımıza çıkmaktadır. Organik hit programları belirli bir anahtar kelimede web sitenizi google arama motorunda arayıp sitenizi ziyaret etmekte ve sitenizde uzun bir süre geçirerek gerçek ziyaretçileri taklit etmektedir.

3- Backlink Ağı

On yılı aşkın süredir SEO ile ilgilenen biri olarak baştan beri Backlinklerin son derece önemli olduğunu tartışmaya bile gerek duymuyorum. Eskiden link aldığımız sitenin pagerank değeri bizim için önemliyken günümüzde bunun yerini DA değeri almayı başarmıştır.

Web sitenize gelen bağlantıların sayısı ve bu bağlantıları size veren web sitelerin değeri ise ayrı bir önem taşıyor. Eskiden nofollow backlinklerin bir önemi yokken günümüzde yorum backlinkleri bile büyük önem taşımaktadır.

4- Organik Anahtar Kelimeler

Web siteniz ne kadar çok anahtar kelime aramasında ilk on sayfada yer almaktadır? Web siteniz arama motorlarında ne kadar bulunabilir ise size o kadar çok fayda sağlayacaktır.

5- İçerik

Web sitenizde yer alan içeriklerin özgün ve arama motorlarına uygun olmasına dikkat edin. İçeriklerin her sayfada en az 500 kelimeden oluşmasına özen gösterin. Kelimelerin içerisinde h1 ve h2 etiketlerinin yanında kalın “bold” yazı tiplerini de kullanmaya özen gösterin. Web sitenizde iç ve dış bağlantıları titizlikle yapıp her sayfada en az bir adet tesim bulundurmaya ve bu resmin bir alt tagına sahip olmasına dikkat edin. Makale yazarken yazmış olduğunuz makalenin SEO puanına mutlaka dikkat edin.

Share

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir